AppsCaféen på DokkX er åben for fysisk fremmøde hver onsdag kl. 10-12. Der sidder altid minimum to medarbejdere klar til at hjælpe de borgere, der måtte dukke op. I foråret 2020, da corona brød ud, og AppsCaféen måtte lukke ned, tilbød vi telefonisk assistance i samme tidsrum.
I foråret 2021 fik vi en bevilling fra en corona-ensomhedspulje i Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg, til en udvidet AppsCafé. Det betød i praksis en forlængelse af åbningstiden med to timer. Det betød ligeledes et øget fokus på at tilbyde borgerne mere indhold i hverdagen gennem indsigt og uddannelse i de digitale muligheder, der gemmer sig på en tablet – introduktion til lydbøger, sociale platforme, videokommunikation mm. – alt sammen for at imødekomme de ældres behov for fællesskab og dialog, og som forebyggelse mod ensomhed i en isolationstid.
Vi tager altid udgangspunkt i den enkelte borgers behov. Ofte efterspørges der hjælp til:
Grundlæggende funktioner og indstillinger
Vejledning i digital adgang: netbank, e-Boks, Mobile Pay, overgang fra NemID til MitID
Specialindstillinger/-tilpasninger: øget tilgængelighed ved nedsat motorik, syn, hørelse mm.
Tekniske problemer: internetforbindelse, bluetooth-indstillinger mm.
Sociale medier
Sundhedsapps